©Spake
Aktuální TOP
song!

(home)(instagram)(snapchat)(napiš mi)



POZOR! Z DŮVODŮ MATURIT BLOG POZASTAVEN! PO (A DOUFÁM, ŽE ÚSPĚŠNÉ) MATUŘE JSEM TU ZPĚT. TAK PŘEJI KRÁSNĚ PROŽITÉ DNY, PLNÉ ZÁBAVY A HLAVNĚ VE ZDRAVÍ!

Jak blogovat?

5. dubna 2015 v 12:15 | Spake |  Jak blogovat


Čusák lidi, rozhodl jsem se napsat článek o tom, jak blogovat. Co dělat pro to, aby stránka byla co nejúspěšnější a nejvkalitnější. Jelikož už jsem před několika lety blogoval, vystřídal asi 5 - 6 blogů, které měly celkem slušnou návštěvnost (v rámci desítek, podařilo se i 150 lidí za den, při dobrém článku), tak se považuji za pokročilého blogera, který už nabral několik zkušeností. Blogoval jsem dohromady cca 4 a půl roku. Staral jsem se až o tři blogy naráz, kde jsem každý specifikoval na něco jiného. Nyní se navracím, opět se seznamuji se zdejší komunitou a můžeme to opět rozjed, tak jdeme na to!

Podstata úspěchu na blogu?
Tak za prvé, buďte trpělivý, jelikož vysoká návštěvnost nemůže přijít okamžitě. Pokud nejste nějací fanatici, kteří se věnují pouze jednomu směru a tím nestrhnete desítky lidí, kteří jsou stejně fanatičtí (příklad satanismus a jeho věčně deno denní opěvování), tak je tento článek přesně pro vás!

DOJEM!
Hraje jednu z hravní rolí této komunity. Mít skvělý design, udělá hodně. Na co se dobře kouká, může být jedině plus. Přeci jen, představa, že vlezu na blog, který neznám a nezaujme mě vzhledem, okamžitě jej zavřu. Proč? Obsah neznám, když nehledám něco konkrétního, nezaujal jsi mě, tak ahoj. MÁTE PROBLÉM S TÍM, ŽE NEROZUMÍTE GRAFICE? ZKRÁTKA, NEUMÍTE VYTVOŘIT DESIGN, KTERÝ NEBOLÍ DO OČÍ, ALE NAOPAK JE ROZZÁŘÍ? EXISTUJE SPOUSTA BLOGOVÝCH GRAFIKŮ, KTEŘÍ VÁM RÁDI A ZCELA ZDARMA POMOHOU. V PŘÍPADĚ, ŽE BY JSTE NĚJAKÉHO HLEDALI, MÁM V PLÁNU ČASEM UMÍSTIT ODKAZY NA NĚKTERÉ Z BLOGŮ, CO TYTO SLUŽBY NABÍZEJÍ.
OBSAH!
Každý by si měl uvědomit, o čem chce psát. Každý by si měl najít to, co ho baví a zaměřit se jen několika směry. Nikdy jich nemějte moc. Ku příkladu se můžete podívat co nabízí tento blog a inspirovat se tím, jaký okruh by jste cca mohli založit (samozřejmě svými směry vedenými). Příklady k tomuto je založit blog o vaření, nebo o grafice. Je toho spousta. Dále však je velice důležitá originalita článků. Snažit se čtenáře nejen pobavit, ale také mu i něco dát. Články by měli být smysluplné, ozdobené třeba nějakýma obrázkama apod. Není na škodu vymyslet si vlastní oslovení, kterým lidi budete vítat u článku. Také to dokáže mít v celku silný vliv. Takže.. buďte struční, jasní, dejte dost dobře najevo co chcete a především pobavte!
NÁVŠTĚVNOST! WHAT?
Právě si možná říkáš, proč píšu návštěvnost, když o tu právě teď chceme bojovat? Celkem slušná suma lidí kouká nejenom na předešlé věci, ale také na to, kolik lidí blog navštěvuje a tím se nechají celkem slušně ovlivnit. Hledají nejen blog, který bude psát o tom, co chtěji, ale také takový, který bude pro jejich osobu dostatečně navštěvován, dostatečně známí.

TITULEK!
Titulek, nebo jinak nadpis článku udělá strašně moc. Věřte tomu nebo ne, ale to je právě jedna z věcí, který človíčka dokáže přitáhnout. Titulek je často dobré tvořit formou otázky, nebo nějaké záhady typu ("Neuvěříte, co se stalo!" "Jak je to jen možné?"). Nasadíte tím čtenáři do hlavy věci typu ("Co se zase děje?" "Co to proboha je?"). Ať už má na to negativní, či pozitivní pohled, určitě si článek přečte. Tedy, alespoň jeho část. Už záleží jen na tom, jak ho zaujme následující obsah.
SOUTĚŽE!
Pořádejte pro své čtenáře, nebo své navštěvovatelé či spřátelené blogy soutěže, do kterých se mohou zapojit. Vyhlásíte soutěž typu (píšu z historie toho co si pamatuji: Bleskovka - hra kde přiložím fotku, do článku a dám pod ní otázky. Kdo první uhodne, vyhrál. Získává například na mém blogu reklamu na měsíc). Nebo jiné soutěže, kde můžou posílat různou grafiku, obrázky, fotografie, videa či cokoli jiného co vás napadne a vy si vyberete svého vítěze, nebo necháte zvolit lidi formou ankety. Toho je! Jen si pozlobte své mozečky a přemýšlejte nad tím, co by jste originálního uspořádali právě vy.

REKLAMY?! (ANO x NE)
Reklamy na blog dokáží dotyčného zprotivit. Komentáře typu (Ahoj, hezký design! Nechceš navštívit můj blog? Třeba se ti bude líbit.) jsou absurdní. Blogaře určitě nezajímá to, že si uděláš reklamu a může tě následovně bloknout, aby sis už u něj nenapsal žádný komentář. Pokud si chceš dopomoci takovýmto způsobem získání lidí, komentuj stručně k článku, který bloger napsal. Pakliže mu párkrát navštívíš stránky a okomontuješ mu věcně jeho článek s tím, že budeš zanechávat ve svým komentáři i web, který tam lze vyplnit, si myslím, že bloger takového pravidelnějšího komentátora, který mluví k věci, navštíví.

KOMUNIKACE!
Komunikace mezi blogery nikdy není nad škodu. Může to jen přilepšit. Najdi si své oblíbené blogy. Například 5 blogů, které budeš pravidelně (například jednou za dva dny) navštěvovat a komentovat jim různé články, hlasovat v anketách apod. Dober se až ke komunikaci s autorem. Pakliže narazíš na nějakého, který dobře komunikuje se svými čtenáři, budeš mít jedině plus.
Komunikace mezi čtenáři má také vliv. Odpovídej jim na otázky. Reaguj na jejich reakce k článku. Občas, když se objeví nějaký komentář s odkazem na web, neboj se jej občas také navštívit. Třeba tě též zaujme natolik, jako ty jeho.

ŽEBŘÍČKY!
Dostat se na domovské stránce mezi nejaktivnější, nejoblíbenější, nebo nejodkazovanější blogy. Dále však také jako blog dne. Psát na téma blogu a umístit se udělá také hodně, tak na to myslete. :)

PS: Abych nezapomněl, články se snaž psát s aktuálním zaujatím lidí, jdi s módou v před a snaž se být v předstihu než jiní.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama